20 Haziran 2016 Pazartesi

Milli Takım'ın Performansını Seyirci mi Yönetiyor?



EURO 2016 Türkiye İspanya maçı sonrası NTV Sporda maç üzerine yorumlar yapılıyor.

Yayının başında maçla ilgili görüşlerini almak üzere Rıdvan Dilmen' le telefon bağlantısı yapıldı.
Rıdvan özetle şöyle dedi ;   "Maç 48.dakikada İspanya lehine 3-0 olunca bitti.  Maç daha fazla skorlu da olabilirdi  ancak İspanya skoru yeterli bulunca onlar için de maç bitmiş oldu. Bu oyuncu kadrosu ve oyun anlayışı ile farklı bir netice de zaten beklenemezdi "  dedi,

Ancak yorumu maçtan daha çok Arda ile ilgiliydi,  "Ülkemizi dünyanın en büyük kulüplerinden biri olan Barselona'da temsil eden Arda' ya yapılan kötü tezahüratın maçın önüne geçtiğini bunu da onaylamanın mümkün olmadığını " söyledi.

Arda'ya yapılan kötü tezahürat konusunda diğer NTV yorumcuları da  bu görüşe aynen katıldılar .
Hatta bir yorumcu  Murat Kosova,  biraz daha ileriye giderek  "Bu seyirciye de ne oluyor ? Maç konusunda yorum yapmak ve eleştirmek sadece bizim hakkımızdır. Bu bizim işimiz biz bundan para kazanıyoruz"  diyerek  son noktayı koydu.




Ben bu yeni futbol yorumcusu arkadaşımızın sadece basketbol spikeri olduğunu zannediyordum.
Spikerliğini yaptığı bir çok basketbol müsabakasında heyecanlı ve coşkulu maç anlatmasını beğenerek izlerdim.
Ancak bu yayınlarda yanında bulunan maç yorumcusundan daha fazla ve maçı yöneten hakemlere bana göre biraz da taraflı olarak yaptığı konuşmaları doğru bulmadığımı da söylemek istiyorum .

Ben bu değerli yeni futbol yorumcusunun seyircilerle ilgili söylediklerinin aksine :  

Futbolun ana unsurlarının  ;

1-Yöneticiler
2-Teknik Adamlar
3-Futbolcular
4-Seyirciler    olduğunu düşünüyorum.

Hatta bir adım daha ileri gidip,  bu oyunun seyirciler için oynandığını düşünüyorum.
Bu yüzden yeni futbol yorumcusu değerli kardeşimizin bu görüşlerine katılmam mümkün değildir.
Ben hatta bu futbol organizasyonu içerisinde dahi görmediğim yorumcu arkadaşlarımızın bu konuda   Başöğretmen edası ile baş role soyunması ve ahkam kesmelerini de doğru  bulmuyorum.

Sevgili yorumcularımız  neredeyse bu yaşanan başarısızlığı seyircinin kötü tezahüratı üzerine kurgulamaya çalışıyorlar.  Bana göre seyircinin onaylamadığım bu görüntülere sebep olmasında, Önce Federasyonun, daha sonra da teknik heyetin ve değerli futbolcu kardeşlerimizin de önemli bir payı olduğunu düşünmeden edemiyorum.

Oynadığımız futbolun kötü olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor.  Dakika  48 maç 3-0 ...
Hiç bir varlık gösteremiyoruz.  Rakip istese skor daha fazla da  olabilir.  Rakip top  çeviriyor.... Biz seyrediyoruz.... Ne bir direniş ne başkaldırış var.

Ülkemizin içinde bulunduğu sıkıntılı durum ortada iken, bu organizasyon için maddi manevi ne kadar yatırım yaptığımız ortada.  Tüm ülkemizi ve seyircilerimizi gelecek bu başarıya hazırlayan ve çıtayı da olması gerekenden oldukça yüksek tutan  Federasyon ve Teknik adamlara   bu başarısızlığın faturasının sorulmasından başka doğal ne olabilir.

Soracağız elbette;

1.  Bu başarısızlığın en büyük mimarı bu büyük organizasyonu yönetemeyen atanmış basiretsiz yöneticilerdir.(Federasyon)

Hala anlam veremediğim mehter takımı ile yer aldığımız,  "Avrupa Avrupa duy sesimizi, işte bu Türklerin ayak sesleri"   ile seslendirdiğimiz bir spor oyunu olan futbolu,  fethedilecek bir ülke olarak algılatma başarısı gösteren  bu federasyondan  nasıl bir sportif başarı bekleyebiliriz.

2.  İkinci sırada başta Fatih Terim olmak üzere diğer teknik adamlardır.  Kazakista'nın Letonya'yı yenmesiyle en iyi üçüncü olarak guruplara kaldığımızı hemen unutturmak, başarısızlığımızı  başarıya çevirmek bu Federasyon ve Teknik adamların en büyük başarısıdır diye düşünüyorum.

Euro 2016 'da guruptaki son maçına 2 mağlubiyet, atılamayan tek golle  ve sıfır puanla giren Milli takımımızın teknik sorumlusu Sayın Fatih Terim hala  "biz bitti demeden bitmez"  diyebilmekte midir.

Bu başarısızlığın nedeninin,  başta Fatih Terim olmak üzere bazı futbolcularımıza sağlanan maddi imkanların kendi değerlerinden fazla olmasından kaynakladığını da düşünebilir miyiz?

Euro 2016'ya gitme hakkı kazanan A Milli Futbol Takımı oyuncularına 500.000'er Euro verilecek. Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Yıldırım Demirören, "Bugüne kadar size 150.000 Euro verdik.  Buna 350.000 Euro daha ilave ediyoruz" dedi.

Ben bu kararı alkışlarım

EURO 2016 da görev alacak teknik adamların yıllık ücretleri sıralamasında Fatih Terim 3.sırada




İspanyayı ve diğer ülkeleri saymıyorum bile... Ancak grupta 2 de 2  yapan Hırvatistan teknik direktörünün yıllık ücret sıralamasındaki yeri 16.sıra...  bu tablo bize bir şey ifade etmiyor mu acaba?
Sportif başarıların para ile ölçülmediğini bu tablo bize hala göstermedi ise daha fazla ne söylenebilir.

3. Üçüncü sıraya da formsuz futbolcularımızı koymak yanlış olmasa gerekir.

Konu milli takım olunca başarı benim için paradan daha önce gelir diyen Sayın Terim ve futbolcularımızın kampından gelen son haberlere bakılırsa oyunculara verilecek pirimler konusunda da sıkıntılar yaşandığı görülmektedir.

Sportif başarıların para ile ölçüldüğü yerde başarısızlığın da maddi olarak sorgulanmasının  doğal olduğunu düşünüyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder