28 Mayıs 2014 Çarşamba

Yazmaya Başlıyorum !



Yazma fikri Arda'nın ısrarı... yazma konusunda çok tembelim.... masaya oturup yazı yazmak bana çok zor gelecekti.   Ama artık emekliyim  bol zamanımda var..... hadi bir deneyelim dedik.... ama ne yazacağım? nasıl yazacağım?   bilmiyorum.

İletişimde internet çağında yaşıyoruz. ama uzun süre bilgisayar başında kalmanın beni sıkacağını da biliyorum.
Ama başka seçenek yok en kısa ve kolay yol da bu..

Bilgisayarda bir blog sayfası açtık.daha doğrusu Arda  açtı. ve bloguıma bir isim koymamı önerdi.
Değişik isimler buldum.kabul görmedi.   Gürcan bu ismin geçmişimi hatırlalan bir olgu olmasını önerince aklıma geldi Fil Köprüsü.

Neden  Fil Köprüsü demişler hala bilmiyorum...İntrenetten baktım orada da bir şey yok,

Haliç'i  Alibeyköy'e  bağlayan yol üzerinde basit demir konstrüksiyon bir yapıdır  Fil Köprüsü, sadece yaya yolu olarak kullanılırdı...  hala da öyle kullanılmaktadır. Bazı haberler okudum yıkılıp yerine AVM yapılacakmış diye ama gidip gördüm aynen eski haliyle öylece duruyor.

Köprüyü geçtikten sonra sağ tarafta şimdilerde müze olan yine tarihi olan Silahtarağa Elektrik Fabrikası var.

O tarihlerde  Haliç vapurlarının ilk durağı da  Silahtarğada Fil Köprüsünün bulunduğu yerde idi,
Haliç Vapurunun düdüğünü  Bizim mahalleden duyardık.

Haliçi Kağıthaneye bağlayan Sadabad'a giden yol üzerinde ise yine çocukluğumun anılarında Sünnet Köprüsü var.


Haliç Vapuru Durakları

Tarihi Fil Köprüsü

Fil Köprüsü beni ilkokul  yıllarıma,  o dönemde yaşadığım çocukluk anılarıma götürdü.  Çocukluğumun bu döneminde başka köprü  de  görmemiştim ve köprünün de  sadece yayalar için olduğunu düşünürdüm.

Bulunduğumuz mahalleden Alibeyköy ve Karşı Silahtarağa dediğimiz Emniyet tepede bulunan okullarımıza en az 5-6 kilometre olan okullarımıza yaya olarak gider,   her sabah fil köprüsünden geçerdim..

Yine  Orta Okula giderken mahalleden bir arkadaşım  Osman vasıtası ile girdiğim  ve yaz tatillerinde çalıştığım iş yerime de yine  bu köprü üzerinden yürüyerek  giderdim.

Tarihi Sünnet Köprüsü

O zamanlar ulaşım güzergahı olarak sadece Alibeyköy-Eminönü- Sirkeci  hattı vardı.  Bu güzergahta da uzun burunlu Halk Otobüsleri çalışırdı.



Silahtarağa ve Alibeyköy gibi çok dar bir çevrede sıkışıp kalan çocukluğum boyunca bana yoldaşlık eden
Fil köprüsünün yüzyıllık bir geçmişe sahip olmasından başka tarihi ve kültürel bir özelliğinin olmadığını itiraf etmem gerekiyor.

Bu vesile ile geçmişimi  ve bir çok anımı hatırlatan Tarihi  Fil Köprüsü'  nü isim olarak seçtim..
Bloğuma hem Facebook'tan, hem de   hamitulusoy.blogspot.com  adresinden girebilirsiniz..
Daha çok buluşmak üzere..



Fil Köprüsü Mayıs/2014









4 yorum:

  1. Haydi Hayırlısı.. Böylece sen yazdıkça biz de o yıllara, yaşadığın yere, anılarına gideceğiz..

    YanıtlaSil
  2. O dönemleriniz ve yaşam şekliniz merak konusudur..Yazmana çok sevindim çok beğendim.Daha fazla detay bekliyorum.:)

    YanıtlaSil
  3. Hamit Bey,
    Fil Koprusu ile ilgili yazdiklarinizi sevdim ancak Fil koprusu tarihi kulturel ve teknik-muhendislik acisindan cok onemlidir ve kiymetlidir. Cumhuriyet muhendislerinin basarisidir. Acikligi 34m dir ve tek basina bu aciklik zaten bir kayittir.
    Kopru 1932 yilinda tamamlandi ve ayni kopruden Sunnet Koprusu adi ile de yapildigi yazili benim kaynaklarimda.
    Umarim kopruye biraz farkli bakarsiniz ve belki eski fotograflari vardir ve paylasirsiniz..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Hamit bey merhaba.

    '' Fil Köprüsü'' ismi ile ilgili internette bir araştırma yaptığınızı fakat hiçbir bilgiye ulaşamadığınızı söylemişsiniz. Bu doğru değil. Sizin blogunuzdan bir yıl önce basım hayatına başlamış Fil Köprüsü Dergi adında bir yayın var. Bilgi Üniversitesi öğrencileri çıkartıyor bu yayını. Onu görmemiş olmanız imkansız.

    Ayrıca Fil Köprüsü'nün 100 yıllık geçmişinden başka bir özelliği olmadığını söylemişsiniz. Bu da doğru değil. Köprü ile alakalı sinir bozucu cehaletiniz adeta dilinize vurmuş. Size söylenecek bir şey olmamasına rağmen şu yorumu yazıyor olmamın tek sebebi blogun adını değiştirmenizi istememdir.

    Kendi anılarınızda yer alan başka bir mimari obje bulmanız dileğiyle.

    Teessüflerimle.

    Fil Köprüsü Dergi okuru.

    YanıtlaSil