19 Ağustos 2015 Çarşamba

Dede Olmak...



Çocukluk ,Gençlik,Yetişkinlik ,Orta yaşlılık derken yeni bir dönem yaşlılık

Hayatımızın bu dönemlerini herkes için aynı " rakamlarla belirlemek "bana pek doğru görünmüyor.

Ancak bu dönemleri ben her ülke ve bireylerin yaşam koşulları olarak göreceli ve rakamlar dışında tarif etsem dahi,  "Zalim yıllar"  şarkısında olduğu gibi başkaları böyle görmeyebilir.

Çalışma hayatından ayrıldıktan bir süre sonra  otobüs ve metrobüslerde bana yer veren gençlerden "amca"  lafını duymaya başlamıştım.

Daha sonra tüm ulaşım araçları için geçerli olan 65 yaş üstü bedava seyehat kartını alınca bu yaş fikri daha çok bir temele oturmaya başlamıştı...

Ben yine de yaşlılıkla ilgili bu verileri çok fazla önemsemezken,  bugünlerde gelmesini sabırsızlıkla beklediğimiz torunumuz "MERT" hayatımızın bu yeni sayfasına damgasını vuracak gibi görünüyor.
 
Bundan sonra artık yeni bir lakabım olacak,"Hamit Dede"

Dede olmak fikri bir taraftan heyecan ve mutluluk verici, ama diğer taraftan bana yaşlılığımı hissetmiyor da değil.

Henüz  Dede olmaya kendimi tam olarak alıştıramadım.ama bu dönemin tüm çevremde gördüğüm gibi sevgi dolu ve heyecan verici bir dönem olacağını da biliyorum..


Yaşlılık fikri göreceli bir kavram olsa da, bana göre daha çok hiç bir uğraşısı olmadan yalnız kalma duygusunda yatıyor., Yani yaşamımızda bir duraklama ve sessizlik dönemi...

Bu bakımdan Torun sahibi olmak yaşlılığın bir kıstası olabilecegi gibi aynı zamanda yaşlılığın antitezi de..  Bizi durağanlıktan çıkarıp daha fazla çocuklarımızın yanında olmaya teşvik edecek, bize daha hareketli ve daha beklentisi bol bir hayat sunacaktır.

Bizim henüz uğraşı ve bitmek bilmeyen seyahat planlarımız devam ediyor ama torunumuzun hayatımıza yeni bir renk ve ses getireceğini biliyor ve bunun heyecanını yaşıyorum.


"Mert Bebek" bir an önce gelmeni bekliyor ve tüm sevgimle gelmene kısa bir süre kala 
"Sahne senin"  diyorum.





2 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir yazı olmuş..Mert de bir gün bu yazıyı okuyacak ve dedesinin onu nasıl beklediğini görüp çok mutlu olacak.. Uzun yıllar dede - torun çok güzel günleriniz olsun ...ben de buna şahit olmaktan mutluluk duyarım..

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil